Visuell identitet og nettside
Utfordring
Norsk filmkommisjon har ekspertise, erfaring og oppdatert kunnskap om lokasjoner og hvem som kan og gjør hva, men selve nettsiden var utdatert både visuelt og teknisk. Filmkommisjonen trenger ny nettside, inkludert konsept, design, interaksjonsdesign og teknisk løsning. Hovedmålet for den nye nettsiden er at den skal vise hva Norge har å tilby av flotte lokasjoner og informere om insentivet og midler man kan søke. Ny nettside skal posisjonere Filmkommisjonen som en profesjonell aktør, sikre at målgruppene finner frem til ønsket informasjon med gode brukerflyter, fremstå moderne, samt gi Filmkommisjonen nødvendig kontroll som redaktør.
Løsning
Fete Typer leverte ny nettside, inkludert konsept, design, nytt logo, interaksjonsdesign og teknisk løsning. Som en del av innholdsarbeidet ble en stor jobb utført med å finne nye bilder, justere på flere av de gamle, innhente informasjon om lokasjoner og koble opp til filmer. Den gamle nettsiden til filmkommisjonen var rigid og vanskelig å redigere i, og de hadde behov for en enkel og intuitiv digital løsning som ville gi dem frie nok tøyler til å drive redaksjonelt, både med tekst og bilder. Som en del av innsiktsarbeidet jobbet Fete Typer med filmkommisjonen for å finne ut hva behovet er for dem internt så vel som eksternt, og da er selve publiseringsløsningen en veldig viktig faktor. Norwegianfilm.com er bygget på Sanity (publiseringsløsningen) + React (frontend), og gir filmkommisjonen den frihet de har behov for.