Navn, logo og visuell identitet
Utfordring
Hvordan posisjonere og selge Norges dyreste hotellsenger før hotellet og bydelen var ferdig bygget? Oppdraget var å utvikle navn, historie, logo og visuell identitet for det nye designhotellet på Tjuvholmen. Historiefortelling skulle være hotellets viktigste markedsstrategi. Den visuelle identiteten måtte derfor fungere som en sterk historiebærer og leve på en rekke flater, både på og utenfor hotellet.
Løsning
Fete Typer har utviklet navn, logo, story og visuell identitet for THE THIEF. Navn og story tar utgangspunkt i Tjuvholmens lurvete fortid. De stjålne bokstavene i logoen er et frekt og overraskende grep som både vekker nysgjerrighet og underbygger historien. Identiteten balanserer mellom det eksklusive og det utfordrende, og historiefortelling er integrert i all kommunikasjon. Det visuelle er videre gjort i en lekker fargepalett. Den nyskapende og helhetlige visuelle kommunikasjonen posisjonerer THE THIEF som annerledes og dristig i en bransje med meget tøff konkurranse. Historien er gjenfortalt i publikasjoner som The New York Times og Wallpaper. THE THIEF er første norske hotell på Condé Nasts hot list.