Rekrutteringskampanje
Utfordring
NTNU skulle markedsføre studieprogrammet Maskin- og Energiteknologi (MTEK) våren 2023. Målgruppen var siste års elever i videregående skole som kunne tenke seg å søke på studiet. Studieprogrammet var nylig revidert, med hensikt å møte endringer i samfunn og næringsliv bedre, og hadde fått nytt navn som var ukjent for de potensielle søkerne. NTNU ønsket også å rette kommunikasjonen noe mer mot jenter, for å øke søkertallet blant dem.
Løsning
Vi tror elever som vurderer dette studiet, er nysgjerrige, har ambisjoner og et driv for å løse konkrete problemstillinger. I konseptet TENK OM ligger det noe visjonært. TENK OM – du kunne fått verden til å virke litt bedre. TENK OM-konseptet er løst som spørsmål der MTEK alltid vil være svaret. Gjennom studieprogrammet, kan du bli med på å finne løsninger på fremtidens utfordringer. Vi leker med bokstavene gjennom animasjonen, og transformerer “TENK OM” til “MTEK". Slik knytter vi den visjonære tanken opp mot studieprogrammet.