Magasin for Coop | Norges mest leste kundemagasin
Coop medlem, Norges mest leste kundemagasin

Norges mest leste kundemagasin

Coop ønsket seg et medlemsmagasin med frisk design og oppdatert redaksjonelt innhold, tilpasset leserne.

Utfordring

Coop medlem er Norges mest leste kundemagasin med mer enn 900 000 lesere. Det distribueres gratis hos alle Coops butikker, og har kunder og medeiere som målgruppe. Magasinet hadde vært uforandret i lang tid da Coop ba om hjelp til redaksjonell fornyelse og redesign av magasinet.

Løsning

Med nytt design og innhold er Coop medlem nå et tidsriktig, lyst og luftig magasin, med gode historier og flotte bilder. Magasinet er godt tilpasset målgruppen og det er et tydelig skille mellom redaksjonelt innhold og annonser. Det redaksjonelle innholdet er variert, med flere faste formater, og hver utgave har gode, forbrukervennlige og samfunnsrelaterte fortellinger der leserne kan kjenne seg igjen. Matoppskriftene i Coop medlem er fristende og enkle å tilberede, tilpasset hverdag og fest, for få eller mange. Magasinet kommer ut seks ganger i året. Fete Typer står for produksjon av alt redaksjonelt innhold.

Coop medlem har som mål å tilby leserne godt redaksjonelt innhold som gir både nyttig og hyggelig lesetoff i hverdagen. Magasinet har flere matsider og gode tips til enkle og flotte matretter. I tillegg får leserne litt kjendisnytt, innsyn i ulike varianter av den gode samtalen rundt bordet, tips og triks til hjemmet og historien bak varer vi kan finne i butikken.
Bildet viser kjendiskurven med Grace Bullen

Kjendiskurven

I spalten «Kjendiskurven» får leseren bli med en kjent person på handletur. I butikken og på veien hjem får vi både en sniktitt i handlekurven og innblikk i hva kjendisen har i tankene på det aktuelle tidspunktet.
Fam Irvoll omtaler seg selv som aktivist og designpotet. Hun jobber døgnet rundt og har en utømmelig kran med ideer, men på kjøkkenet går det mest i ost. – Jeg kjøper helt vilt mye parmesan, det kan brukes nesten på alt. Og barna er også veldig glade i det, sier Fam.
Fam Irvoll i osteskapet
– Jeg savner å ha tilgang på et kjøkken når vi er på treningsreise, man blir fort lei av buffetmat, sier Filip Ingebrigtsen. Han lar seg ikke knekke av et tøft år med pandemi og motgang, og selv om han står alene på startstreken gir familien ham følelsen av å være på et lag.
Filip Ingebrigtsen
Current Time 0:00
/
Duration Time 0:00
Progress: NaN%

Oppskrifter

Mat har en sentral plass i magasinet og inspirerer leserne til en enklere og bedre hverdag. Det følger alltid 7 fristende oppskrifter med lekre bilder i hver utgave: Mat til én, mat til mange, en vegetaroppskrift, en søt rett, en barnevennlig rett, en hverdagsrett og en rett du kan imponere med.
Bilde av magasin med oppskrifter
Mat 1
Mat 2
Mat 3
Mat 4

Historien bak

«Historien bak» er fast spalte i Coop meldem. Her får leserne gode historier og innsyn i opprinnelsen til for eksempel en matvare. Spalten skal bidra til å formidle kunnskap om blant annet dyrevelferd, bærekraft, lokalmat, klima, helse og sunnhet.
Bilde av fisker som drar inn Skrei i Lofoten.
I denne utgaven av «Historien bak» er vi med på den lange reisen fra skreien blir fisket i Lofoten om våren til den blir lutefisk på norske bord i desember.
Historien bak
Coops egen merkevare Änglamark har fått navn fra en drøm om en bedre verden – av to svenske komikere. Alle som kjenner Evert Taubes «Änglamark» vet at änglamarken, «eller himlajorden om du vill», er full av grønne lunder, blomster, dyr og glade barn, som alle nyter godt av omgivelser som ikke er forurenset av det moderne industrisamfunnet.
Änglamark

Mat forener

Mat forener. I spalten «Rundt bordet» møter leserne mennesker som lager mat og spiser sammen. Her dekkes det opp for gode måltider og livlig prat, der leseren får være med på samtaler rundt bordet.
Bildet av et dekket bord med deilige matretter
De står opp grytidlig for å sykle fire mil i samlet flokk, før de samles rundt frokostbordet på Vélochef Clubhouse. Oslo Dawn Patrol har blitt et populært tilbud til syklister i hovedstaden.
Rundt bordet, Coop medlem 3/2022
I løpet av pandemien har Heidi og Julia Kahrs utvidet familien, flyttet ut av Oslo og begynt i nye jobber. Endelig kan de ta med barna på koselige caféturer og nyte god mat omgitt av summende stemmer.
Rundt bordet, Coop medlem 2/2022

Eksperten og Faktasjekken

Hver utgave av Coop medlem har også spaltene «Eksperten» og «Faktasjekken», med nyttige tips og forbrukerinformasjon till leserne.
7/2020 Eksperten / kosedyr
Bilde av magasin - Eksperten tursko
Eksperten strikk
Økologisk mat