Norges mest leste kundemagasin
Utfordring
Coop medlem er Norges mest leste kundemagasin med mer enn 900 000 lesere. Det distribueres gratis hos alle Coops butikker, og har kunder og medeiere som målgruppe. Magasinet hadde vært uforandret i lang tid da Coop ba om hjelp til redaksjonell fornyelse og redesign av magasinet.
Løsning
Med nytt design og innhold er Coop medlem nå et tidsriktig, lyst og luftig magasin, med gode historier og flotte bilder. Magasinet er godt tilpasset målgruppen og det er et tydelig skille mellom redaksjonelt innhold og annonser. Det redaksjonelle innholdet er variert, med flere faste formater, og hver utgave har gode, forbrukervennlige og samfunnsrelaterte fortellinger der leserne kan kjenne seg igjen. Matoppskriftene i Coop medlem er fristende og enkle å tilberede, tilpasset hverdag og fest, for få eller mange. Magasinet kommer ut seks ganger i året. Fete Typer står for produksjon av alt redaksjonelt innhold.