Reportasjemagasinet Åpent rom
Utfordring
Statsbygg forvalter statlige bygg og eiendommer i Norge og utlandet og har til enhver tid en rekke prosjekter pågående, med mange involverte fra ulike sektorer. Dette medfører et stort kommunikasjonsbehov med en bred målgruppe. Åpent rom skal underbygge Statsbyggs profesjonalitet som en seriøs aktør på bygge- og eiendomsmarkedet, men samtidig fremstå som moderne, fremtidsrettet og spennende. Åpent rom er med på å bygge merkevaren Statsbygg.
Løsning
Åpent rom er et reportasjemagasin med flere faste formater som med gode historier og supre fotografier forteller om relevante saker fra inn- og utland. Artikler om store prosjekter, små detaljer, miljø, kunst og intervjuer av menneskene bak er noen av ingrediensene. Designet er moderne og luftig, tilpasset den kresne leseren. Magasinet kommer ut to ganger i året. Fete Typer står for prosjektledelse, redaksjonell rådgivning, tekst, foto, illustrasjon, design og layout, samt får det trykket på et fint og miljøvennlig ubestrøket papir.