Staples | To historier – én felles fremtid.

To historier – én felles fremtid.

Staples
Dagen din blir først god når alt stemmer – det er derfor Staples sier «vi gir oss ikke før alt er i orden». Men nå er det norske selskapet kjøpt opp av franske Lyreco, og skal derfor bytte navn. Gjennom seks skraverte animasjonsfilmer kommuniserte Fete Typer navnebyttet under konseptet «Alt i orden».

Bakgrunn

Staples Solutions Norway er kjøpt opp av Lyreco Advantage AS. Selskapet skal nå hete Lyreco – men ellers er alt som før. I Norge har Staples høy kjennskap, samtidig som kjennskapen til Lyreco på b2c-markedet er lav. Det var derfor viktig å flytte assosiasjonene fra Staples til Lyreco – i første omgang mot en målgruppe vi antar har god kjennskap til Staples.

Løsning

For å videreføre merkevaren Staples, valgte vi å bygge på det eksisterende kommunikasjonskonseptet «Alt i orden». Og selv om budskapet ikke handler om produktene, ønsket vi at produktene skulle bygge budskapet. Fete Typer skapte derfor seks animasjonsfilmer skreddersydd sosiale medier, basert på ulike produktkategorier som tilbys av totalleverandøren.

Reisen «fra Staples til Lyreco» presenteres gjennom gjenkjennbare produkter som printer, kaffekopper, utstyr til møterom, hobby og vaskeutstyr. På den måten utnytter vi assosiasjoner som er kjent for målgruppen i dag, og flytter de samme assosiasjonene over til Lyreco.
Current Time 0:00
/
Duration Time 0:00
Progress: NaN%
De to logoene står frem som helter i det sort/hvite universet. Dermed retter vi oppmerksomheten mot Staples og Lyreco, og budskapet tydeliggjøres ytterligere.
Current Time 0:00
/
Duration Time 0:00
Progress: NaN%
Det blyantskraverte uttrykket representerer hobby- og skolesegmentet – som Staples er kjent for.
Current Time 0:00
/
Duration Time 0:00
Progress: NaN%
Ved å kombinere 3D og blyantskravering, oppleves det animerte uttrykket enkelt, lettfattelig, og tilgjengelig.
Current Time 0:00
/
Duration Time 0:00
Progress: NaN%
Current Time 0:00
/
Duration Time 0:00
Progress: NaN%