Visuell identitet for alle flater
Utfordring
Folkehelseinstituttet (FHI) er en stor offentlig aktør som henvender seg både til forsknings- og fagmiljøer, og publikum, med kunnskapsbaserte helseråd. FHI har et solid omdømme både i fagmiljøene og hos folk flest. Det er viktig at en ny identitet opprettholder inntrykket av FHI som en saklig og profesjonell aktør. Samtidig har de av og til behov for å kommunisere med mer omtanke og varme med utvalgte målgrupper i befolkningen – som mødre, barn og unge, innvandrergrupper.
Løsning
Fete Typer videreutviklet og utvidet FHIs visuelle identitet som del av en rammeavtale for grafiske tjenester. Fete Typer rådet Folkehelseinstituttet til å ta i bruk FHI som offisiell kortform for å styrke kommunikasjonen, ikke minst på små flater. FHI har fått en tidsriktig identitet, som fungerer godt på skilt, trykksaker, nettsider, presentasjoner og mobilskjermer. Identiteten understreker FHI som en kunnskapsbasert og seriøs aktør, samtidig som den har tilstrekkelig spennvidde til også å kunne kommunisere noe mer emosjonelt.