Kampanje for sosiale medier
Utfordring
Fagskolen i Viken er Norges største offentlige fagskole med over 2000 studenter og 150 ansatte. Funksjonen til Fagskolen i Viken er å dekke kompetansebehovet til næringslivet ved å gi yrkesfagstudentener oppdatert kunnskap. Lite kjennskap- og kunnskap om fagskoler preger målgruppene. Fete Typer fikk i oppgave å utvikle en kampanje opp mot Samordnet opptak, med mål om å gjøre fagskolen med attraktiv for målgruppen.
Løsning
Fagskolen skal snakke med en målgruppe som allerede har grunnleggende fagkompetanse. Men noen har kanskje stagnert litt i den hektiske hverdagen, andre føler seg kanskje litt utdatert. For mange kan fremtidsutsiktene føles usikre. Målgruppen har allerede utviklet sin personlighet i arbeidslivet – men har av ulike grunner behov for litt påfyll. Derfor skapte vi konseptet deg+, der vi peker på hvordan du som yrkesfagarbeider kan utvikle deg videre, basert på kompetansen du allerede har. Kampanjen ble rullet ut i Meta, Snapchat, YouTube, programmatisk og på kino i perioden 1. februar til 15. april.