Fra fire til safe
visuell-identitet design nettsider utvikling

Fra fire til safe

Firesafe
projects/firesafe/firesafe_1.jpg

Utfordring

Firesafe er ledende på brannsikring i Skandinavia. Bedriften har gradvis utvidet virksomheten med rådgivningstjenester og er blitt totalleverandør. Dette var underkommunisert i markedet da Firesafe kom til oss i 2012. Det var behov for å endre kundenes oppfatning av selskapet– fra leverandør av tekniske innstallasjoner til en moderne kunnskapsbedrift. Når dette målet ble det nådd har selskapet hatt behov for å videreutvikle nettsidene.

Løsning

FTS har utviklet kommunikasjonsstrategi, ny logo, visuell profil og webløsning for Firesafe. Profilen er implementert på en rekke flater – fra web og nyhetsbrev til arbeidstøy og biler. Med visuelle virkemidler har vi snudd fortellingen om Firesafe. Mens den gamle – understreket av en karakteristisk flammelogo – handlet om brann, brannvern og tekniske forskrifter, vektlegger den nye sikkerhet og det som er verdt å beskytte. Dette tydeliggjøres med logoelementet – skråstreken – som er det enklest mulig uttrykket for stopp/vegg/beskyttelse mot brann. I videreutvikling av nettsiden har interaksjonsdesignet lagt til rette for kryss-salg av tjenester og produkter. De er dynamiske slik at det er enkelt å gjøre endringer og skal sikre konvertering. Nettsidene lanseres nå på flere språk.

firesafe.no
projects/firesafe/firesafe_3.jpg
Hans Fredrik Asbjørnsen
projects/firesafe/firesafe_4.jpg
projects/firesafe/firesafe_5.jpg

JOBBET PÅ DETTE PROSJEKTET

Legg igjen din kontaktinformasjon

Så vil vi ta kontakt med deg så raskt som mulig for en uforpliktende prat.

Kontaktinformasjonen er sendt

Vi tar kontakt med deg så fort vi kan.
Ta kontakt