Nye nettsider for Oslo bussterminal | Løfter buss som foretrukket transportmiddel

Løfter buss som foretrukket transportmiddel

Nye nettsider for Oslo bussterminal
Oslo bussterminal har lansert ny nettside som har mål om å bygge merkevaren OBT, fremme ekspressbussnæringen og turistnæringen, og bidra til å inspirere til buss som foretrukket transportmiddel, både for reiser i Norge og reiser til Europa.

Utfordring

Oslo bussterminal er Norges tredje største kollektivknutepunkt med over 50 000 besøkende hver dag. For å løfte frem terminalen og buss som tilgjengelig og foretrukket transportmiddel, ønsket Viken kollektivterminaler en egen landingsside for Oslo bussterminal. Målet med siden er å bidra med inspirasjon til buss som foretrukket transportmiddel, både for reiser i Norge og for reiser til Europa – og også bidra til turistnæringen nasjonalt og i Oslo lokalt. Fete Typer fikk i oppdrag å utvikle nettsiden, som skulle fokusere på reisedestinasjoner, i tillegg til å gi praktisk reiseinformasjon som rutetider og informasjon om billettkjøp. Den skulle også fremme servicetilbudene ved Norges største bussterminal og fordelene ved å reise med buss.

Løsning

Fete Typer har gjennom flere workshops med OBT utarbeidet informasjonsarkitektur, brukerflyter og en plan for innhold hvor vi har løftet frem en egen side med destinasjoner du kan nå med buss fra Oslo og en reisevelger hvor du kan planlegge bussreisen. Vi har laget en ny nettside for Oslo bussterminal som gir brukeren enkel og oversiktlig informasjon om reiser, rutetider og billettkjøp. I tillegg finner den reisende også umiddelbart frem til fasiliteter og muligheter for assistanse i terminalens servicetilbud. Nettsiden er på norsk og engelsk og inspirerer til reiser både i Norge og Europa, med gode bilder og informasjon om ulike destinasjoner. Alle med utgangspunkt i en reise med buss fra Oslo bussterminal.

Nettsiden
Person forran info-skranke på Oslo bussterminal