Kampanje for medisinbytte
innhold visuell-identitet design animasjon film

Kampanje for medisinbytte

Apotekforeningen
projects/apotekforeningenfilm/apotekforeningenfilm_1.jpg

Utfordring

Medisiner kan komme fra ulike produsenter, ha ulikt utseende og ulik pris – men virkestoffet er det samme. Dersom apotekkundene hadde valgt billigste variant hver gang, kunne samfunnet spart mange millioner hvert år. Apotekforeningen ønsket seg en kampanje som på en enkel måte kunne forklare apotekkundene hvorfor det er bra for dem, og for samfunnet, at de velger det billigste alternative når apoteket oppfordrer dem til å bytte.

Løsning

Vi bygget kampanjen rundt slagordet ”Si ja til å bytte, det er til felles nytte.” Kampanjen bestod av en folder til kundene, en animasjonsfilm til bruk i sosiale medier, klistremerker og buttons til bruk i apotekene. Et enkelt visuelt språk og korte, informative tekster, bringer et seriøst budskap ut til kundene på en uhøytidelig, pedagogisk og oppmerksomhetsvekkende måte.

JOBBET PÅ DETTE PROSJEKTET

Legg igjen din kontaktinformasjon

Så vil vi ta kontakt med deg så raskt som mulig for en uforpliktende prat.

Kontaktinformasjonen er sendt

Vi tar kontakt med deg så fort vi kan.
Ta kontakt