Bokashi
innhold

Bokashi

Bokashinorge.no
projects/bokashinorge/bokashinorge_1.jpg
Birgitta Eva Hollander

Utfordring

Med bokashi kjøkkenkompost omdannes alt matavfall til næringsrik jord og gjødsel på noen uker, ved hjelp av to lufttette bøtter og et bokashistrø med naturlige mikroorganismer. Sommeren 2015 var bokashi et ukjent konsept i Norge. I september samme år åpnet nettbutikken bokashinorge.no. Nå skulle bokashi gjøres kjent i det norske markedet!

Løsning

Kjernemålgruppen for bokashi er hagefolket, med de miljøbevisste som en god nummer to. Hagestoff er stort i sosiale medier, og målgruppen er godt segmentert på Facebook. Innholdsmarkedsføringen av bokashi startet før nettbutikken åpnet; med blogging, spissing og sponsing. Og bokashi fikk spredning: Åpningsuken skrev 12–15 aviser over hele landet om bokashi! Siden er det blitt mediedekning i en rekke aviser, blogger og fagblader, på NRK TV og radio, og i april 2017 kom bokashiboken ut!

Allerede første året besøkte 50 000 unike brukere kompostweben bokashinorge.no, tilsammen 85 000 brukersessions. Annonsebudsjettet var kun 30 000 kroner. I oppstarten kom over 90 % av de besøkende fra sponsede annonser på Facebook. Et år senere var antallet besøkende mer enn tredoblet, og halvparten hadde søkt seg dit selv – gjennom organiske søk eller via nettadressen direkte: Bokashi var i ferd med å bli kjent i Norge!

projects/bokashinorge/bokashinorge_2.jpg
Birgitta Eva Hollander
projects/bokashinorge/bokashinorge_3.jpg
Birgitta Eva Hollander
projects/bokashinorge/bokashinorge_4.jpg
Birgitta Eva Hollander
projects/bokashinorge/bokashinorge_5.jpg
Birgitta Eva Hollander
projects/bokashinorge/bokashinorge_6.jpg
Birgitta Eva Hollander

Legg igjen din kontaktinformasjon

Så vil vi ta kontakt med deg så raskt som mulig for en uforpliktende prat.

Kontaktinformasjonen er sendt

Vi tar kontakt med deg så fort vi kan.
Ta kontakt