projects/firesafe/firesafe_1.jpg

Utfordring

Firesafe er ledende på brannsikring i Skandinavia. Bedriften har gradvis utvidet virksomheten med rådgivningstjenester og er blitt totalleverandør. Dette var underkommunisert i markedet da Firesafe kom til oss i 2012. Det var behov for å endre kundenes oppfatning av selskapet– fra leverandør av tekniske innstallasjoner til en moderne kunnskapsbedrift. Når dette målet ble det nådd har selskapet hatt behov for å videreutvikle nettsidene.

Løsning

FTS har utviklet kommunikasjonsstrategi, ny logo, visuell profil og webløsning for Firesafe. Profilen er implementert på en rekke flater – fra web og nyhetsbrev til arbeidstøy og biler. Med visuelle virkemidler har vi snudd fortellingen om Firesafe. Mens den gamle – understreket av en karakteristisk flammelogo – handlet om brann, brannvern og tekniske forskrifter, vektlegger den nye sikkerhet og det som er verdt å beskytte. Dette tydeliggjøres med logoelementet – skråstreken – som er det enklest mulig uttrykket for stopp/vegg/beskyttelse mot brann. I videreutvikling av nettsiden har interaksjonsdesignet lagt til rette for kryss-salg av tjenester og produkter. De er dynamiske slik at det er enkelt å gjøre endringer og skal sikre konvertering. Nettsidene lanseres nå på flere språk.

firesafe.no
projects/firesafe/firesafe_3.jpg
Hans Fredrik Asbjørnsen
projects/firesafe/firesafe_4.jpg
projects/firesafe/firesafe_5.jpg