The Thief
design visuell-identitet

The Thief

Nordic Choice Hotels
projects/thethief/thethief_1.jpg

Utfordring

Hvordan posisjonere og selge Norges dyreste hotellsenger før hotellet og bydelen er ferdig bygget? Nordic Choice Hotels, med eier Petter Stordalen i spissen, trengte et navn og en identitetsbærende fortelling som knyttet fortid og fremtid sammen.

Løsning

Fete typer har utviklet navn, logo, «story» og visuell profil for THE THIEF. Vi har bidratt i utviklingen av brandstamp og levert innholdsstrategi og innhold til web. Navn og story tar utgangspunkt i Tjuvholmens lurvete fortid, og bruker den som bakteppe for nye, high-end opplevelser på holmen og hotellet. Fortellingen har lagt grunnlaget for hotellets suksess i sosiale medier og refereres hyppig i anbefalinger på TripAdvisor. Historien er også gjenfortalt i publikasjoner som The New York Times og Wallpaper. THE THIEF er første norske hotell på Condé Nasts hot list.

projects/thethief/thethief_2.jpg
projects/thethief/thethief_3.jpg
Trond Isaksen
projects/thethief/thethief_4.jpg
Trond Isaksen
projects/thethief/thethief_5.jpg
Studio Dreyer Hensley
projects/thethief/thethief_6.jpg
projects/thethief/thethief_7.jpg
Marcel Leiënhof
projects/thethief/thethief_8.jpg
projects/thethief/thethief_9.jpg

Legg igjen din kontaktinformasjon

Så vil vi ta kontakt med deg så raskt som mulig for en uforpliktende prat.

Kontaktinformasjonen er sendt

Vi tar kontakt med deg så fort vi kan.
Ta kontakt