Navn, konsept og visuell profil for hotellet The Thief

Navn, konsept og visuell profil for hotellet The Thief

Nordic Choice Hotels

Utfordringen

Hvordan posisjonere og selge Norges dyreste hotellsenger før hotellet og bydelen er ferdig bygget? Nordic Choice Hotels, med eier Petter Stordalen i spissen, trengte et navn og en identitetsbærende fortelling som knyttet fortid og fremtid sammen.

Løsningen

Fete typer har utviklet navn, logo, story og visuell profil for THE THIEF. Vi har bidratt i utviklingen av brandstamp og levert innholdsstrategi og innhold til web.

Navn og story tar utgangspunkt i Tjuvholmens lurvete fortid, og bruker den som bakteppe for nye, high-end opplevelser på holmen og hotellet. Fortellingen har lagt grunnlaget for hotellets suksess i sosiale medier og refereres hyppig i anbefalinger på TripAdvisor. Historien er også gjenfortalt i publikasjoner som The New York Times og Wallpaper. THE THIEF er første norske hotell på Condé Nasts hot list.