Navn, konsept og visuell profil – The Thief

Navn, konsept og visuell profil – The Thief

Nordic Choice Hotels

Utfordring

Hvordan posisjonere og selge Norges dyreste hotellsenger før hotellet og bydelen er ferdig bygget? Nordic Choice Hotels, med eier Petter Stordalen i spissen, trengte et navn og en identitetsbærende fortelling som knyttet fortid og fremtid sammen.

Løsning

Fete typer har utviklet navn, logo, «story» og visuell profil for THE THIEF. Vi har bidratt i utviklingen av brandstamp og levert innholdsstrategi og innhold til web. Navn og story tar utgangspunkt i Tjuvholmens lurvete fortid, og bruker den som bakteppe for nye, high-end opplevelser på holmen og hotellet. Fortellingen har lagt grunnlaget for hotellets suksess i sosiale medier og refereres hyppig i anbefalinger på TripAdvisor. Historien er også gjenfortalt i publikasjoner som The New York Times og Wallpaper. THE THIEF er første norske hotell på Condé Nasts hot list.